Rör inte min dörr

Jag är tvungen att leva ett liv jag inte vill leva ända tills jag inte behöver längre. Ett år till sen är det över. Jag ska börja söka jobb nu, så man kan stå på egna ben snart. Just nu vill jag bara att alla idioter ska lämna mig ifred. Med idioter menar jag omogna människor som bara vill mig illa. Jag förstår inte vissa tjejer som hela tiden strävar efter drama i sitt liv. Så fort deras liv är lugnt ( och skönt) så börjar dom bråka med någon av sina vänner för att få dramatik i sitt liv. Hur orkar dom? Jag orkar i alla fall inte ha sådana tjejer i mitt liv. Då står jag mer gärna utan vänner. Men just nu måste jag hålla mig vän med vissa sådana människor för att få tillbaka saker, så som kläder, väskor, smycken osv. Som dom lånat utan att fråga och som nu har väldigt svårt att ge tillbaka.

Människor som tar andra för givet verkar inte alltid tänkte på han eller hennes känslor. Som jag vet min tjejkompis hade ett smycke hon fått av sin far. Det där var de ända hon någonsin fått av sin pappa så hon var mycket rädd om det. En dag så lånade hennes kompis det utan att fråga och berättade det för henne två dagar senare att hon lånat det. Min vän bad genast att få tillbaka det och berättade hur mycket det betyde för henne. Det tog 4½ månad innan hon fick tillbaka det! Det är en skam att vissa människor sitter med andras egodelar och till och med verkar njuta av att se den andra personen bli ledsen. Sjukt!

Jag sitter och väntar på att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0