P3 for my life.

Det är så att klockan är 01:28 jag sitter i köket och lyssnar på P3 samtidigt som jag hör ljudet av hunden som slafsar i sig sin mat i úber hög fart, låter som hunden aldrig får mat, fast de får hon ju.
I morgon är det nyår vilket för dom flesta innebär mega party, cigarrer och mycket mer. I morgon ska jag göra så mycket annat, jag ska äta en super god middag med en väldigt god dessert som efterrätt och sen bara mysa ner mig i soffan och titta på TV.

Självklart blir det champange också, om det blir att spruta den eller att dricka den vet jag inte än.
Jag är ingen person som dricker särskilt ofta, förut var det jag som alltid festade alltid viste var festerna var och om det inte fanns fest så såg jag och mina vänner till att det blev fest. Men i somras efter att ha druckit riktigt mycket för mycket och efter att jag hade gjort ALLA de saker som jag lovat mig själv att aldrig göra så valde jag att inte dricka något mer på ett bra jävla tag. I början gick det inte alls bra utan jag drack lite smått hela tiden, det var då jag förstod att det kanske inte är så bra att dricka 2-4 dagar i veckan, eller att börja festa redan i 11-års ålder?. Hade jag alkoholproblem? Vi har ju alkholister i släkten! Jag intalade mig själv med en gång att jag var beroende av alkohol. Jag höll mig undan från vänner och var väldigt nere. Under den perioden som har gått sedan att jag bestämde mig för att sluta dricka alkhol så har vuxit extremt i mig själv, vilket nog beror på att jag har bytt ut hela min livstil men det är tack vare det beslutet som jag tog.

Det har gått 7 månader sen jag tog beslutet, ganska kort tid ändå, jag tycker det känns som det är längre. Sen dess har jag brytit mitt löfte, inte bara en gång. Men det har varit bra, för jag har insett att Alkoholen var vara en väg för mig att rymma i från mina problem. Så jag bestämde mig för att lägga av och ta tag i mitt liv.

Och om jag hade/har alkholproblem? Jag tror det mer handlar om att jag inte har något kontroll över alkholen och därav dricker för mycket, jag vet inte riktigt när jag ska läggav. Så nej!



P3 är guld värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0